Recent Posts

piątek, 19 grudnia 2014

Pstrąg łososiowy pieczony z koperkiem i masłem

Piątek, no i rybka na obiad. Ten piątek zakorzenił się u nas przez lata, ale to w sumie dobrze, bo ryby są zdrowe. Dzisiaj pieczony pstrąg łososiowy z aromatycznym koperkiem. Pycha.


Składniki:
  • Filety pstrąga łososiowego (ok. 2 x 200 gram )
  • Sok z ½ cytryny
  • Sól
  • ½ pęczka koperku
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oleju





Wykonanie:


Z filetów usuwamy ości ( bardzo dobrze sprawdza się do tego pęseta ), myjemy i osuszamy, układamy na foli aluminiowej, wywijamy brzegi. ( każdą osobno ) Rybę skrapiamy sokiem z cytryny i przyprawiamy solą. Koperek drobno kroimy i mieszamy z masłem oraz olejem. Przygotowaną masę nakładamy na rybę. Pozostawiamy chwilę do zamarynowania. W tym czasie możemy przygotować np. ziemniaki do obiadu. Pstrąga pieczemy w temp. 180 o C przez ok. 15 minut. Dzięki foli aluminiowej łatwo rybę można umieścić na talerzu. Podajemy z ziemniakami i surówkami. SMACZNEGO.

10 komentarze:

Unknown pisze...

Kupiłam dziś 2 filety pstrąga łososiowego i zrobiłam według tego przepisu-PYCHOTKA polecam

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo się cieszę, że smakowało. Tak samo możesz zrobić łososia. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Karolina pisze...

Dodajcie troszkę świeżego czosnku ;) niebo w gębie !

Unknown pisze...

Z czosnkiem petarda 😉

Unknown pisze...

Rewelacja,naprawdę pyszne

Marzenna pisze...

Super, dziś zrobiłam na obiad,zapomniałam dodać cytrynę ale też był Świetny.Natomiast dodałam czosnek.Dzięki za przepis

Mfau pisze...

Pyszne, dzieki!

Anonimowy pisze...

Ja tez robię pstrąga ale troszkę inaczej.Wypatroszonego kładę na folię,do środka wkładam trochę masła,drobno posiekany czosnek,na wierzch 3plastry cytryny,z obu stron posypuję wegeta i do pieca lub na grilla.Oczywiscie rybę szczelnie zawijam w folię,aby soki nie wyciekły.

faana pisze...

Czy z fileta trzeba jeszcze dodatkowo usuwać ości?

Anonimowy pisze...

Tak, można wyciąć albo wyciągnąć pęseta ��

Prześlij komentarz