Recent Posts

piątek, 9 czerwca 2017

Policzki wieprzowe w intensywnym sosie grzybowym

Kilka razy już prezentowałam policzki wieprzowe. Muszę przyznać, że są przepyszne i bardzo delikatne. Może niektórych nie zachęca nazwa, nalegam jednak abyście spróbowali tak pysznego dania. Ja zdecydowanie gdy tylko będę miała możliwość ich kupienia na pewno to zrobię.



Składniki:
  • Policzki wieprzowe (dowolna ilość, ja miałam ich 12)
  • Sól
  • Pieprz
  • Czosnek granulowany
  • Papryka mielona ostra
  • Spora garść suszonych grzybów
  • Śmietana 18% ok. 100 ml
  • 1 cebula
  • Kostka bulionowa
  • Mąka
  • Olej






Wykonanie:

Grzyby namaczamy w gorącej wodzie (ok.500 ml) aby zmiękły, przez około 30 minut. Policzki oczyszczamy z błon. Przyprawiamy solą, pieprzem, papryką i granulowanym czosnkiem. Cebulę kroimy na połowę i dalej na plasterki. Na patelnię wylewamy niewielką ilość oleju. Policzki obtaczamy w mące i obsmażamy na patelni z każdej ze stron. Przekładamy do naczynia do duszenia. Na tę samą patelnię wykładamy cebulę i ją przesmażamy. Dodajemy do policzków. Całość podlewamy wodą z moczenia grzybów. Dodajemy grzyby i kostkę bulionową. Gdy płynu jest za mało możemy uzupełnić wodą. Gotujemy do miękkości policzków. Policzki powinny być bardzo miękkie. Wyjmujemy je do miski i część grzybów. Pozostały sos miksujemy. Dodajemy śmietanę. Policzki razem z odłożonymi grzybami umieszczamy w sosie i chwilkę razem gotujemy. Podajemy z ziemniakami lub kaszą i oczywiście z surówkami. SMACZNEGO.

14 komentarze:

Anonimowy pisze...

właśnie przygotowuję według Pani przepisu, zapach mmmmmmm bajka, mam nadzieję że będą pyszne, pozdrawiam
Sylwia

Smaki Ewy pisze...

Witaj, cieszę się , że korzystasz z przepisu. Ciekawa jestem jak smakowało. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Już po obiadku, czułam w "kościach" że będzie pysznie i nie pomyliłam się,fantastyczny sosik i policzki rozpływające się w ustach mmmmnnniiiaaaaam :] ślicznie dziękuję za przepis smakowało całej rodzince :) z przyjemnością skorzystam z innych Pani przepisów. Pozdrawiam Sylwia

Smaki Ewy pisze...

Niezmiernie cieszę się z Twojego komentarza. Oczywiście zachęcam do korzystania z innych przepisów. Dziękuję na komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Robię już któryś raz . Wyśmienite , proste danie . Mięso delikatne ,z grzybami komponuje się idealnie . Wszystkim smakowało mimo , że nie jestem biegła w gotowaniu
Pozdrawiam i dziękuję za przepis
Magda

Smaki Ewy pisze...

Witaj, cieszę się, że smakuje. Polecam również wykorzystać inne przepisy. Dziękuję za komentarz (taki to balsam dla moich "uszu") i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Uwielbiam policzki duszone w winie! Chociaż z sosem grzybowym też są rewelacyjne:) Ostatnio jadłem takie w Restauracji Akademia w Warszawie. Połączenie z dobrym kaszotto - sztos!

Unknown pisze...

Ja zamiast kostki rosołowej dodałam lubczyk.

Unknown pisze...

Wyśmienite

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo się cieszę, że smakowało. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Dobre to było i już

Unknown pisze...

Właśnie zrobiłam,pychotka.Wesołych Świąt 🐣

Unknown pisze...

Właśnie dzisiaj robię. Jestem pewna że będą wyśmienite.

Anonimowy pisze...

Do tego przepisu dodaję 200 ml wina czerwonego półwytrawnego.

Prześlij komentarz