Recent Posts

piątek, 8 sierpnia 2014

Sałatka z ogórków, cukinii, papryki i marchewki

Pyszna, kolorowa sałatka do słoików. Doskonały dodatek do wielu dań obiadowych w sezonie, w którym świeże warzywa wiele tracą na swojej wartości. Wymaga trochę pracy ale warto.


Składniki:
  • 4 kg ogórków
  • 1 kg cukinii
  • 1 kg papryki ( różne )
  • ½ kg cebuli
  • ½ kg marchwi
  • 1 pęczek zielonej pietruszki
  • 1 główka czosnku
  • 1 łyżka soli



Zalewa:
  •  5 szklanek wody
  • 1 i 2/3 szkl. octu
  • 1 i 2/3 szkl. cukru
  • 3 i ½ łyżki soli
  • 8 goździków
  • Kilka ziaren ziela angielskiego
  • Liść laurowy
  • Olej


Wykonanie:

Gotujemy zalewę z podanych składników. Ogórki kroimy w plasterki ( można użyć przystawki do maszynki do mięsa), tak samo postępujemy z cukinią ( jeżeli jest to młoda cukinia, nie obieramy jej gdy jest starsza obieramy i usuwamy nasiona ). Cebulę kroimy w pół plasterki, paprykę w słupki ( 3 na ½ cm ), marchewkę ścieramy na tarce o dużych oczkach, pietruszkę siekamy, czosnek w plasterki. Całość zasypujemy łyżką soli, mieszamy i odstawiamy na godzinę. Całość puści sok. Po tym czasie do sałatki wlewamy wcześniej przygotowaną zalewą, mieszamy i pozostawiamy na 30 minut. Wkładamy do słoików i do każdego słoika wlewamy łyżeczkę oleju. pasteryzujemy ok. 20 minut. SMACZNEGO.


46 komentarze:

Anonimowy pisze...

Sałatka zrobiona w kilku słoikach, jest przepyszna!

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo się cieszę, że smakuje. Polecam również inne przepisy. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Dziś zrobiłam , jest extra , dziękuję za przepis :)

Smaki Ewy pisze...

Witaj, cieszę się bardzo, że smakuje. Tym bardziej zadowolona jestem gdy jest to mój autorski przepis. Widać, że pod tym względem gusta mamy podobne. Polecam się na przyszłość. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Witam.Mam pytanie ,czy słoiki z sałatką muszą być zalane do końca wodą ?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, na ogół tak jest, że przetwory zalewamy tak aby były w całości przykryte. Sądzę, że jeżeli zabraknie niewielkiej ilości to się nic nie stanie. Zalewa to smak i konserwant. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Eitam serdecznie, a zalewę gotujemy?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, oczywiście, że zalewę gotujemy. W pierwszym zdaniu dotyczącym wykonania jest na ten temat zapis. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Przepraszam, nie doczytałam. Ale zrobiłam wczoraj z połowy składników i wyszło pysznie! Naprawdę polecam!

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo mi miło, że smakuje. Polecam się na przyszłość. Takie komentarze cieszą najbardziej. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Po jakim czasie można ją jeść?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, możesz ją jeść jak tylko wystygnie. Warto jednak zaczekać parę dni aby smaki się "przegryzły", wówczas będzie smaczniejsza i bardziej intensywna w smaku. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Odlewamy wodę po godzinie czy do tego co puści dolewamy zalewę ?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, przepraszam dopiero zobaczyłam Twój wpis. Ugotowaną zalewę dolewamy do tej powstałej w sałatce. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

witam ile słoików pani wyszło w tym przepisie i ile litrowych?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, nie jestem w stanie powiedzieć ile wyszło słoików. Zwyczajnie nie pamiętam. Sałatki nie robię w tak dużych słoikach. Robię je w różnych, w takich aby starczyło na jeden posiłek. Mały słoik, gdy na dwoje a większy gdy jest nas więcej. Warto tak robić, dzięki temu nie będzie się marnować. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

a ile oleju do zalewy i czy można dodać curry i chili. z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Smaki Ewy pisze...

Witaj, zgodnie z przepisem olej dodajemy do każdego słoika po 1 łyżeczce. A jeżeli chodzi o curry lub chili, to oczywiście możesz dodać jeżeli lubisz. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Witam, czy jeśli nie mam goździków w domu to czymś zastąpić czy pominąć? pozdr

Smaki Ewy pisze...

Witaj, ja bym improwizowała. Zwyczajnie nie dodałabym ich gdybym nie miała. Mówi się trudno. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Witam, czy zalewa ma być gorąca kiedy będę ją wlewać do wcześniej pokrojonych warzyw, które puściły sok? Pozdrawiam

Smaki Ewy pisze...

Witaj, najpierw ugotuj zalewę a potem zajmij się sałatką. Jak zrobisz sałatkę, dolej wcześniej przygotowaną zalewę. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Mam pytanie czy sałatka wychodzi mocno octowa czy delikatniejsza? Mój mąż nie lubi octu chciałabym żeby była delikatniejsza robiłam z różnych przepisów i zawsze zonk bo za octowa mogę wiedzieć ewentualnie jak zmienić proporcję ;)pozdrawiam Ilona byle nie była całkiem słodka;)

Smaki Ewy pisze...

Witaj, osobiście dla mnie nie ma za dużo octu ale wszystko jest kwestią gustu. Jest dosyć delikatna. I tak musisz sama sprawdzić. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Troll pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Troll pisze...

Zrobiłem ją wczoraj ale jeszcze nie próbowałem.Dodałem około pół szklanki sosu sojowego.Ciekawe jak wyjdzie.Próbowałem samej zalewy i była dobra.Tylko trzymałem ją trochę dłużej po zlaniu niż 30 min.bo zasnąłem :)
Za przepis dziękuje.

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo interesujące, że dodałeś sos sojowy. Sama jestem ciekawa jak wyjdzie. Podziel się później wrażeniami. A to, że dłużej trzymałeś tym się nie przejmuj, najlepszym się zdarza. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Jaki ocet? 6 czy 10%?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, dopiero zobaczyłam Twój komentarz. Ocet 10%. Chyba nigdy nie używałam 6%. Pozdrawiam.

Unknown pisze...

Super przepis :D właśnie robimy z mama z podwójnej porcji :) i juz nie możemy się doczekać jak ja będziemy próbować za kilka dni :D

Smaki Ewy pisze...

Witaj, dla mnie bomba, bardzo smaczna. Koniecznie napisz czy smakowała. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Sałatka przepyszna i prosta do zrobienia.

Smaki Ewy pisze...

Witaj, cieszę się , że smakuje. Koniecznie wypróbuj ogórki w pomidorowym sosie, Obiecuję, że się nie zawiedziesz. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Witam :) zrobiłam sałatke ale dzisiaj rano zorientowałam się że nie dałam oleju, co teraz zrobić, otworzyć słoiki i dolać olej i jeszcze raz pasteryzować , czy można zostawić bez oleju i nic im nie będzie, dodam że wyszło mi 25 słoiczków i szkada żeby się zmarnowały :( dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

Smaki Ewy pisze...

Witaj, kiedyś też tak zrobiłam. Nie przejmuj się zbytnio. Nie otwieraj słoików, bo trzeba by było ponownie pasteryzować. Troszkę to zmieni, ale będzie dobrze. Pozdrawiam.

Unknown pisze...

Mam zamiar zrobić dzisiaj tą sałatkę . Muszę sporo zrobić słoików aby było na zimę.

Unknown pisze...

Jeśli chodzi o ogórki to ich nie odbieramy mam rozumiec.

Smaki Ewy pisze...

Witaj, dopiero zauważyłam Twój komentarz. Dokładnie tak jak piszesz, ogórków nie obieramy. Pozdrawiam.

Unknown pisze...

Zrobiłam 2 tygodnie temu sałatkę Twojego przepisu. Otworzyłam dzisiaj jedną i się zakochałam . Jest rewelacyjna. Jutro dorabiam następne słoiki , Produkty juz mam . Jutro do dzieła. Dziękuję bardzo.

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo się cieszę, że smakuje. Takie komentarze cieszą najbardziej. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

kreatywnaklasa pisze...

Czy goździki wlewamy z zalewą razem do warzyw?.

Unknown pisze...

Witam ja robię cukinie po meksykański. Ona jest właśnie w zalewie pomidorowej i do tego się daje papryczkę chili i słodką oczywiście w proszku. Jest pyszna mój mąż uwielbia. A pani sałatkę dzisiaj właśnie będę robiła.

Unknown pisze...

Witam Cię. Ja robię tą sałatkę już któryś raz... Zawsze wychodzi super wszystkim smakuje innej nie chcą. Dzięki za przepis jest smaczna👍👍👍😉

Smaki Ewy pisze...

Witaj, bardzo się cieszę, że smakuje. Też ją lubię :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Przepyszna sałatka, szybko się robi😃rewelacja. Dziękuję za przepis i pozdrawiam 😉

Unknown pisze...

Czy mogę dodać zblanszowana pieczarkę odsączoną z wywywaru?

Prześlij komentarz