Recent Posts

piątek, 12 grudnia 2014

Łosoś zapiekany w cieście francuskim ze szpinakiem

W piątki staram się wstawiać na bloga ryby i choć  nie zawsze mi się to udaje, to przynajmniej próbuję. Dzisiaj łosoś zapiekany w cieście francuskim. Zrobiłam jeden błąd, bo nie zrobiłam zdjęcia po przekrojeniu całości. Musicie uwierzyć na słowo, że danie pięknie wyglądało. Tak pochłonęło mnie pałaszowanie ryby, że zapomniałam o zrobieniu zdjęcia.


Składniki:
  • Kawałki łososia ( u mnie były dwa, ale zawsze można zwiększyć lub zmniejszyć )
  • Gotowe ciasto francuskie
  • ½ opakowania mrożonego szpinaku
  • Przyprawa do ryb
  • Sok z cytryny
  • Vegeta
  • Sól
  • Pieprz
  • 3 ząbki czosnku
  • Olej




Wykonanie:


Łososia przyprawiamy przyprawą do ryb i obsmażamy na patelni z niewielką ilością oleju z obu stron po ok. 2 minuty. Odkładamy. Mrożony szpinak rozmrażamy na patelni, przyprawiamy vegetą, solą, pieprzem, sokiem z ok. ½ cytryny i przepuszczonym przez praskę czosnkiem. Z ciasta francuskiego odcinamy tyle ciasta ( razem z papierem ), aby każdy kawałek był w nim dokładnie zamknięty. W połowie ciasta kładziemy rybę, na nią szpinak i przykrywamy drugą częścią. Brzegi porządnie zlepiamy. Na górze w cieście robimy małe otworki aby ewentualna para miała gdzie się wydobywać. Łososia pieczemy na nagrzanym piekarniku, zgodnie z napisem na opakowaniu ok. 20 minut. Podajemy z surówkami. Pycha. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz