Recent Posts

sobota, 31 stycznia 2015

Pasztetowa słoikowa

Od czasu do czasu, zaczynam poszukiwać czegoś innego do kanapek. I tak właśnie było tym razem. Doszłam do wniosku, że skoro robię kiełbasę w słoiku, pieczone pasztety, to dlaczego nie mam zrobić pasztetowej w słoiku. Teraz wiem co w niej jest. A słoiczek łatwo otworzyć J.



Składniki:
  • 2 kg świeżego boczku
  • 500 gram mięsa typu łopatka
  • 500 gram wątróbki ( ja miałam z indyka )
  • 2 cebule
  • Ok. 20 gram majeranku
  • 150 gram kaszy manny
  • Sól
  • Pieprz
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie




Wykonanie:


Boczek i łopatkę gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem kilku listków laurowych i ziaren ziela angielskiego. Gdy mięso będzie prawie ugotowane dodajemy wątróbkę i gotujemy jeszcze  około 15 minut.  Kaszę manną zaparzamy w wywarze z gotowania mięsa ( wywaru nalewamy znacznie więcej niż kaszy ). Mięso odcedzamy i po wystudzeniu mielimy trzykrotnie maszynką do mięsa. Zaczynamy od zmielenia surowej, obranej cebuli. Do mielenia używamy najpierw sita o średnich oczkach a później o najmniejszych. Do masy dodajemy zaparzona kaszę manną, majeranek i doprawiamy solą i pieprzem według uznania. Jeżeli masa jest zbyt zwarta, dodajemy do niej wywar z gotowania mięsa. Po wyrobieniu masy, wkładamy ją do słoików i ugniatamy. Zakręcone słoiki pasteryzujemy przez 40 minut. Przechowujemy w chłodnym miejscu. Ale będzie smakowało. Pycha. SMACZNEGO.

4 komentarze:

Anula pisze...

Pychota, już zapisałam przepis:)

Smaki Ewy pisze...

Cieszę się i pozdrawiam.

ktosia pisze...

Dzis bede testowala przepis :) Jak wyjdzie bedzie akurat pare sliczkow na swieta

Smaki Ewy pisze...

Ciekawa jestem jak smakowało. Pozdrawiam.

Prześlij komentarz