Recent Posts

środa, 3 września 2014

Lekka surówka z cukinii, pomidorów w otoczeniu szynki

To już druga odsłona surówki z cukinii. Trzeba korzystać z tego smacznego owocu gdy sezon w pełni. W tym przepisie znajdziecie również szynkę prosciutto (ostatnio zaszalałam i kupiłam  kawałek)  ale można ją zastąpić np. szynką szwardzwaldzką lub podobną.


Składniki:
  • 1 mała cukinia
  • 2 pomidory
  • ½ cebuli ( ja użyłam czosnkowej )
  • 2 plasterki szynki prosciutto ( moje były ok 10 cm )



Sos :
  • 2 łyżki wody
  • 3 łyżki oliwy
  • Sok z cytryny ( ok ½ )
  • Cukier, sól
  • Zioła ( bazylia, oregano )


Wykonanie:

Cukinię myjemy i obieraczką do warzyw ścinamy  paski do surówki. Dodajemy pokrojone pomidory w większą kostkę, cebulę w plasterki. Szynkę kroimy na nierówne kawałki i również dodajemy do cukinii. Z podanych produktów przygotowujemy sos, doprawiamy go solą i cukrem do smaku. Sos intensywnie mieszamy ( następuje emulgacja i sos nabiera konsystencji emulsji ). Surówkę polewamy sosem i gotowe. SMACZNEGO.


0 komentarze:

Prześlij komentarz