Recent Posts

piątek, 27 lutego 2015

Halibut zapiekany z papryką i selerem naciowym

Kolejny piątek i kolejna ryba. Rybny piątek chyba tak wrósł w pamięć, że chyba już tak pozostanie. Ale to dobry piątek, bo zdrowy z rybą. Chciałam halibuta przygotować inaczej i tak powstał halibut zapiekany z papryką i selerem naciowym.


Składniki:
  • Dowolna ilość halibuta ( 2 kawałki na „głowę” ok. 10X5 )
  • 2 papryki ( żółta i czerwona )
  • 3 gałązki selera naciowego
  • Sos paprykowy
  • Sól
  • Pieprz
  • Masło klarowane






Wykonanie:


Paprykę kroimy na kawałki i zapiekamy około 20 minut w 180 o C, górna grzałka, aż skórka zacznie pękać. Kawałki halibuta przyprawiamy solą i sosem paprykowym ( sos paprykowy wykorzystałam ten który robiłam jesienią w słoiki ). Pozostawiamy do zamarynowania. Wystudzoną paprykę obieramy ze skórki i kroimy na małe kawałki. Siekamy selera naciowego. Na maśle klarowanym przesmażamy selera wraz z pokrojoną papryką. Doprawiamy solą, pieprzem i sosem paprykowym. Do miseczek do zapiekania nakładamy na dno paprykę z selerem, na to rybę i ponownie paprykę z selerem. Zapiekamy około 15 -20 minut w temp. 180 o C. Podajemy gorące. Można spróbować zastąpić sos paprykowy, sosem pomidorowym, nie robiłam tego, ale jest duże szansa, że będzie dobre. SMACZNEGO.

1 komentarze:

Dagmara Fafińska pisze...

Także dość często tą rybę przygotowuję i muszę przyznać, że jeśli chodzi o mnie to ja jestem wielką zwolenniczką łososia. Właśnie dlatego bardzo chętnie zamawiam go od https://mowisalmon.pl/produkty/ gdyż dla mnie pierwszorzędną kwestią jest jakość oraz świeżość ryby.

Prześlij komentarz