Recent Posts

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Botwinka z jajkiem

Chyba każdy zna zupę botwinkę. Jedni ją lubią bardziej inni mniej. W dzieciństwie nie bardzo za nią przepadałam, pewnie przez liście. Lat przybyło i smaki też się zmieniły. Botwinkę robię kilka razy do roku, jak w sklepach jest młoda, świeża botwinka. Kiedyś nawet pokusiłam się i zrobiłam botwinkę w słoikach, lekko zakwaszoną. Była idealna do zupy. Prostszym sposobem jest mrożenie pokrojonej botwinki. Dzisiaj jednak zupa ze świeżej botwinki.


Składniki:
  • Ok. 2 l – 2 ½ l wody
  • Ćwiartka z kurczaka
  • 3 marchewki ( ja miałam małe więc było ich  więcej )
  • Pietruszka korzeń
  • Kawałek selera lub 1 mały młody
  • Pęczek botwinki z buraczkami
  • 4 ziemniaki
  • Gęsta kwaśna śmietana
  • Sól
  • Pieprz
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • Ocet lub sok z cytryny
  • Jajka ugotowane na twardo





Wykonanie:

W osolonej wodzie gotujemy kurczaka. Szumujemy. Dodajemy pokrojone warzywa razem z kilkoma liśćmi laurowymi i zielem angielskim. Gotujemy do miękkości. Wyjmujemy kurczaka, mięso oddzielamy od kości, kroimy na mniejsze kawałki i ponownie umieszczamy w zupie. Na koniec dodajemy posiekaną botwinkę wraz z obranymi i pokrojonymi buraczkami. Gotujemy jeszcze przez chwilę. Zakwaszamy według uznania octem lub sokiem z cytryny. Podajemy z kwaśną śmietaną i jajkami ugotowanymi na twardo. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz