Recent Posts

wtorek, 21 kwietnia 2015

Kapusta kiszona z kaszą – smaki dzieciństwa

Jako dziecko uwielbiałam to danie ( może to dziwne, wtedy nie lubiłam wielu potraw, tę natomiast bardzo lubiłam  ). Najadałam się wówczas do oporu, aż brzuch mnie bolał. Lata minęły smaki się zmieniły ale miłość do dania została. I tak dzisiaj prezentuję smaczną a jakże prostą potrawę.




Składniki:
  • Kapusta kiszona ( dałam dwa słoiki po 700 gram )
  • 600 gram – 1 kg żeberek ( ilość dowolna )lub innego mięsa ( np. małe golonki )
  • 300 gram kaszy jęczmiennej wiejskiej grubej
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • Pieprz
  • Woda
  • Ewentualnie sól

Wykonanie:

Kapustę umieszczamy w garnku dodajemy mięso, liść laurowy, ziele angielskie i pieprz. Podlewamy wodą i gotujemy pod przykryciem tak długo aż mięso będzie prawie gotowe. Od czasu do czasu mieszamy. Następnie wsypujemy kaszę, wlewamy tyle wody aby kasza była zakryta. Gotujemy do miękkości kaszy. Od momentu wsypania kaszy już nie mieszamy, bo się przypali do garnka. Ewentualnie dolewamy w trakcie gotowania wody jeżeli jest taka potrzeba. Na ogół nie ma konieczności solenia potrawy, ale jest to kwestia gustu. Podajemy z ugotowanymi ziemniakami. Pycha. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz