Recent Posts

poniedziałek, 25 stycznia 2016

Puree z batatów z chili

Bataty to słodka odmiana ziemniaków. Od pewnego czasu bez problemu dostępne są w sklepach sieciowych. Nie wiem dlaczego dopiero teraz je kupiłam. Postanowiłam tym razem, że je zakupię i przygotuję z nich puree. W końcu to żadna filozofia. I tak prezentuję to danie dzisiaj na blogu.


Składniki:
  • Dowolna ilość batatów
  • Masło
  • Sól
  • Chili
  • Natka pietruszki


Wykonanie:

Bataty obieramy (jak typowe ziemniaki) i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Po ugotowaniu zlewamy wodę. Rozdrabniamy tłuczkiem do ziemniaków z dodatkiem masła (ja miałam 1 batata i dodałam łyżeczkę masła). Przyprawiamy solą i oczywiście ostrym chili (według uznania). Wyrabiamy na jednolitą masę. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki. Podajemy na ciepło jako dodatek do obiadu. SMACZNEGO.

3 komentarze:

Kinga pisze...

Smacznie wygląda :)

Olka pisze...

Zwykłego puree ziemniaczanego jakoś nie polubiłam, ale czuję, że takie z batatów z dodatkiem chili to zupełnie co innego...

Smaki Ewy pisze...

Bataty w rzeczywistości różnią się od typowych ziemniaków. Są zdecydowanie słodkie. A dodatek chili nadaje im zupełnie innego wyrazu. Zawsze warto spróbować. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Prześlij komentarz