Recent Posts

czwartek, 10 marca 2016

Przepiórki duszone w warzywach z nutą słodyczy ananasa

Bardzo lubię smakować coś nowego (próbuję z ciekawością). Do tej pory nie było mi dane smakować przepiórek. Nadarzyła się okazja w czasie wizyty u córki w Łodzi. Kupiłam je w Makro i dodatkowo trafiłam na promocję. Małe ptaszki, jak mini kurczaczki. Ciekawiło mnie jaki gatunek ma mięso. Nie jest czerwone (jak u gołębia) i też nie białe (jak u kurczaka), jest specyficzne. Smaczne. W sumie można je zrobić bardzo szybko. Nie zawiodłam się. Zapewne jak kiedyś natrafię podobną okazję, wykorzystam.


Składniki:
  • Przepiórki (ja miałam 4)
  • Sól
  • Pieprz
  • Czerwona słodka papryka
  • 1 marchew
  • Kawałek korzenia selera
  • Korzeń pietruszki
  • Natka pietruszki
  • Woda
  • 50 ml nektaru ananasowego
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • Olej do smażenia




Wykonanie:

Przepiórki oczyszczamy, myjemy. Przyprawiamy solą, pieprzem i papryką. Pozostawiamy do zamarynowania. W międzyczasie obieramy warzywa i kroimy je na kawałki. Na patelnię wylewamy niewielką ilość oleju i smażymy z każdej strony przepiórki. Gdy się zarumienią, podlewamy niewielką ilością wody (ważne aby na chwilę zsunąć z ognia i dopiero po chwili wlać wodę aby nie doszło do zapłonu oleju, bezpieczeństwo najważniejsze). Dodajemy warzywa i pozostałe przyprawy oraz nektar ananasowy. Jeżeli istnieje taka potrzeba dodatkowo solimy. Na koniec dodajemy natkę pietruszki. Dusimy do miękkości mięsa (nie jest to zbyt długi proces). I teraz tylko się delektujemy, najlepiej przy lampce wina. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz