Recent Posts

sobota, 21 listopada 2015

a'la „ Vegeta ” – domowa przyprawa

Mówiąc vegeta każdy wie o co chodzi. Oczywiście przyprawa. Dzisiaj przedstawiam naturalną przyprawę warzywną bez konserwantów i innych wypełniaczy. Ja używam ją często. Pięknie pachnie, doprawia potrawę i oczywiście jest z zupełnie naturalnych składników.


Składniki:
  • 600 gram marchwi
  • 300 gram pietruszki
  • 300 gram selera
  • 2 średnie cebule
  • 2 średnie pory
  • 2 łyżki soli morskiej
  • Natka pietruszki






Wykonanie:

Marchew, seler, korzeń pietruszki oraz cebulę obieramy. Wszystkie warzywa myjemy i osuszamy. Pory warto przeciąć wzdłuż do mycia. Łatwiej z nich pozbyć się ziemi. Warzywa korzeniowe kroimy na cienkie plasterki, cebulę podobnie.  Wszystko razem suszymy. Czas suszenia jest uzależniony od wielu czynników: grubości plasterków, urządzenia w którym będziemy suszyć. Gdy warzywa będą suche miksujemy je wraz 2 łyżkami soli morskiej. Przyprawę  przechowujemy w suchym miejscu w zamykanym pojemniku. Dodajemy do przygotowywanych potraw. SMACZNEGO.

19 komentarze:

Anonimowy pisze...

A jak nie posiadam urządzenia do suszenia to co wtedy?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, spróbuj użyć piekarnika, ja bym tak zrobiła ( temp. ok. 50 st. C ). Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Ja suszę w piekarniku i też jest dobra,tyle tylko że dłużej trwa suszenie.

Smaki Ewy pisze...

Trzeba sobie jakoś radzić, a jak widać Polak wszystko potrafi :) . Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

A jak długo jeśli mogę spytać?

Smaki Ewy pisze...

Witaj,u mnie suszenie trwało ponad 1 dzień ( w nocy przestój ). Używałam urządzenia z grzałką na dole bez nawiewu. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Miksujemy mikserem..? Takim jak np ciasta sie robi? Czy jak? I jak zrobic male kawalki, tak zeby kawalki byly podobnej wielkosci jak w kupnej wegecie

Smaki Ewy pisze...

Witaj, takim do ciasta to nie, tym nie dasz rady. Ja miksowałam w thermomixie. Można zmiksować w urządzeniu które posiada noże i odpowiednią moc (w takim którym możesz zmiksować lód). Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Ja robię podobnie tylko dodaję jeszcze kurkumy,suszonych liści pietruszki i lubczyka

Smaki Ewy pisze...

Witaj, będę musiała wypróbować. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Posiadam podobne urządzenie jak na zdjęciu. Z nawiewem. Ile czasu powinnam suszyć warzywa?

Smaki Ewy pisze...

Witaj, moje urządzenie nie posiada nawiewu - tylko grzałkę z dołu. Z tego co pamiętam trwało to dosyć długo. Suszenie dzieliłam na dwa dni, po kilka godzin dziennie, lecz nie jestem w stanie powiedzieć ile w sumie to trwało. Szybciej suszyły się pory, cebule i natka. Musisz sprawdzać kiedy będzie suche. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Dziękuję za odpowiedz. Warzywa suszą się juz od rana. Piękny aromat w całym domu. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Można w młynku do kawy zmielić...

Smaki Ewy pisze...

Witaj, dobry pomysł z tym młynkiem do kawy. Jakoś wyleciało mi to z głowy. Pewnie dlatego, że takowego już nie posiadam. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Ja robię wegetę, na mokro, mielę w mikserze, albo maszynce do mięsa wszystkie składniki dodaje soli i gotową przyprawę umieszczam w słoikach. Sól konserwuje więc nie ma problemu.

Kuchareczka pisze...

Można kupić suszoną włoszczyznę, dodać resztę składników i problem z głowy😉

Kuchareczka pisze...

No ale jednak co własnej roboty to własnej... Moja wersja dobra dla zabieganych😁

Prześlij komentarz