Recent Posts

wtorek, 3 listopada 2015

Prażone jabłka – do słoików, idealne do wypieków

Chociaż  jabłka w tym roku nie obrodziły, pewnie przez suszę i upały ale i tak jest nieźle. Postanowiłam, że  zrobię jabłka prażone. Bywało już, że kupowałam je sklepie i muszę przyznać, że nie są zbyt tanie. Jak postanowiłam tak zrobiłam. Jabłka pozbierałam i zrobiłam je prażone do słoików. Dzięki temu przedstawiam ten przepis.


Składniki:
  • 4 kg jabłek ( waga po obraniu i wydrążeniu )
  • 500 gram cukru
  • ½ l wody
  • 100 ml wody + łyżka octu ( w spryskiwaczu )






Wykonanie:

Obrane jabłka kroimy w kostkę ( ja użyłam sprytnego urządzenia ). Wsypujemy do miski i spryskujemy wodą z octem. Ponownie kroimy, spryskujemy. Wodą z octem spryskujemy aby jabłka nie ściemniały. Wszystkie jabłka umieszczamy w garnku dodajemy cukier i wodę. Zaczynamy podgrzewać. Przez cały czas od czasu do czasu mieszamy ( aby się nie przypaliły ). Całość trwa około 30 minut. Podczas gotowania jabłka zaczną się częściowo rozpadać i szklić. Podczas gotowania uważajmy aby się nie poparzyć ( gęste jabłka bulgocząc potrafią pryskać ). Słoiki i zakrętki należy wygotować ( do garnka wlewamy wodę około 1/3 objętości, umieszczamy słoiki do góry dnem, wrzucamy zakrętki i gotujemy kilka minut ). Gotowe jabłka wkładamy do gorących jeszcze słoików. Zakręcamy. I odstawiamy. Nie pasteryzujemy. Przechowujemy w chłodnym miejscu. Jabłka są idealne do wypieków. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz