Recent Posts

czwartek, 29 października 2015

Pierś z gęsi duszona w warzywach

Natknęłam się w sklepie na jej świeżą wersję. Chciałam zrobić coś innego niż zwykle. Padło na gęś. Moje doświadczenia z gęsią nie są ogromne. Rzadko ją kupuję. Chyba to błąd. Zawsze kojarzy mi się z ogromną ilością tłuszczu - a przecież tłuszcz zawsze można usunąć. Wyszło pysznie. Była to znikająca gęś. Pojawiła się i tyle ją widziałam.


Składniki:
  • Pierś z gęsi ( z kością )
  • 3 marchewki
  • 2 małe cebulki
  • Kawałek korzenia selera
  • 1 korzeń pietruszki
  • Kilka gałązek natki pietruszki i selera
  • Sól
  • Pieprz
  • Olej





Wykonanie:

Skórę na piersi nacinamy ( w romby ). Całość nacieramy solą i pieprzem. Pozostawiamy na godzinkę do zamarynowania. Warzywa obieramy, bez cebuli. Cebulę tylko myjemy i pozostawiamy bez obierania. W wysokiej patelni ( do duszenia ) wlewamy odrobinę oleju. Podsmażamy pierś z gęsi. Tak aby ją przyrumienić z każdej strony. Następnie dokładamy wszystkie warzywa. Podlewamy wodą ( ostrożnie ). Przykrywamy i dusimy pod przykryciem do miękkości. Od czasu do czasu sprawdzamy, przewracamy, ewentualnie uzupełniamy wodę i dodatkowo solimy gdy istnieje taka potrzeba. Podajemy z kluskami lub ziemniakami. Można podatkowo podać konfiturę z żurawiny. SMACZNEGO.

2 komentarze:

ZHP Gołdap pisze...

chyba nigdy nie jadłam gęsiny.. my na weekend planujemy kaczkę ;)

Smaki Ewy pisze...

Uwielbiam kaczkę, najbardziej w jabłkach z majerankiem. Jeżeli nie jadłaś gęsiny to koniecznie spróbuj - przepis jest wypróbowany. Nie rozczarujesz się. Jest pyszna. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Prześlij komentarz