Recent Posts

wtorek, 9 lutego 2016

Flaczki z boczniaków

Nie byłam miłośnikiem boczniaków. Wyglądały ładnie, ale na tym się kończyło. Kiedyś próbowałam coś z nich zrobić i po prostu jakoś mi nie podeszło. Teraz podjęłam decyzję, że ponownie wrócę do boczniaków. Zrobiłam zupę - i jakie było moje zaskoczenie, kiedy okazało się że to bardzo smaczne grzyby. Wcześniej jakoś inaczej je zapamiętałam. Do zupy idealne. Pewnie jeszcze coś z nich kiedyś zrobię.


Składniki:
  • Ok. 2  - 2 ½ l wody
  • Kawałek mięsa do zupy (idealnie pasuje antrykot)
  • 2 -3 marchewki
  • Korzeń pietruszki
  • Kawałek selera
  • 1 cebula
  • Opakowanie boczniaków (500 gram)
  • Sól
  • Pieprz
  • Majeranek
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • Odrobina oleju




Wykonanie:

Mięso gotujemy do miękkości w osolonej wodzie z dodatkiem ziela angielskiego i liścia laurowego. W trakcie szumujemy. Warzywa obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Boczniaki myjemy, osuszamy i kroimy w paseczki jak flaczki. Na patelnię wlewamy odrobinę oleju i przesmażamy boczniaki oraz warzywa. Tak aby nie przypalić. Mięso wyjmujemy z wywaru, kroimy i ponownie umieszczamy. Przesmażone warzywa i boczniaki dodajemy do zupy. Razem gotujemy około 20 minut. Przyprawiamy solą, pieprzem i majerankiem. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz