Recent Posts

czwartek, 10 grudnia 2015

Królik w warzywach i w winie

Bardzo długo miałam opory (natury emocjonalnej) aby zrobić królik. Jadałam go już wcześniej, ale żeby tak sama go zrobić - to nie. Krążyłam obok lodówki z mięsem królika i krążyłam. W końcu przełamałam się. W domu stwierdziłam, że nie taki „diabeł straszny” i  przygotowałam go na sposób, jaki tu widzicie. Gdybym miała opisać jakie to mięso, powiedziałabym że białe i bardzo delikatne (coś jak pierś z kurczaka ale znacznie delikatniejsze). Nie potrzebnie miałam opory.


Składniki:
  • Królik
  • Sól
  • Pieprz kolorowy świeżo mielony
  • 1 duża żółta cebula
  • 1 czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • Mieszanka marchewki z groszkiem
  • łyżka miodu
  • 250 ml wina białego wytrawnego
  • 100 ml śmietany słodkiej (wiejskiej)
  • Bulion/woda
  • olej






Wykonanie:

Królika porcjujemy, przyprawiamy solą i pieprzem. Pozostawiamy do zamarynowania na około 30 minut. Następnie przesmażamy na niewielkiej ilości oleju i wykładamy do naczynia do pieczenia. Obieramy i kroimy obie cebule i czosnek. Szklimy na tej samej patelni. Po chwili dodajemy szklankę bulionu, wino, miód i śmietanę. Ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem. Zagotowujemy. Na królika wykładamy mieszankę groszku z marchewką. Całość podlewamy przygotowanym sosem z cebulą i czosnkiem. Przykrywamy folią aluminiową i pieczemy w piekarniku w temp. 190 o C do miękkości mięsa około godzinę. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz