Recent Posts

sobota, 5 września 2015

Pieczone ćwiartki kurczaka w pomidorach i tymianku

Większość lubi pieczonego kurczaka, przynajmniej tak myślę. Z pomidorami wygląda podobnie. Postanowiłam połączyć te dwa produkty. Na dodatek przypomniało mi się, że w ogrodzie mam zioła, między nimi również tymianek. I tak powstało to danie: kurczak, pachnące pomidory ze szklarni, tymianek z grządki, no i ziemniaczki. Wszystko pieczone razem w piekarniku. Polecam.



Składniki:
  • Ćwiartki z kurczaka ( dowolna ilość, ja miałam trzy )
  • Kilka pomidorów ( 5 )
  • Ziemniaki
  • Świeży tymianek
  • Sól
  • Słodka papryka mielona
  • Czosnek granulowany




Wykonanie:

Kurczaka kroimy na mniejsze kawałki. Przyprawiamy solą i papryką. W naczyniu do zapiekania razem z kurczakiem umieszczamy przekrojone na ćwiartki pomidory oraz obrane i pokrojone ziemniaki. Pomidory i ziemniaki posypujemy solą i dodatkowo całość przyprawiamy granulowanym czosnkiem. Pomiędzy składniki wkładamy gałązki tymianku. Pozostawiamy na 30 minut do zamarynowania. Pieczemy około 1 ½ godz. w temperaturze 190 o C. Po zarumienieniu kurczaka z jednej strony, obracamy gdy. Gdy obie strony będą zarumienione przykrywamy folia aluminiową i pieczemy pod przykryciem. SMACZNEGO.

1 komentarze:

Chabrowa pisze...

Takiego kurczaka jeszcze nie jadłam :)
Moje-ukochane-czytadelka

Prześlij komentarz