Recent Posts

czwartek, 3 września 2015

Gin czyli jałowcówka ( prostota z aromatem )

Wielokrotnie zabierałam się do zrobienia domowego ginu i w końcu zrobiłam. Wersja którą przedstawiam jest bardzo prosta. W książce którą posiadam istnieje bardziej skomplikowany przepis, ale to może następnym razem. Różnica z ginem kupowanym w sklepie jest w jego kolorze. Domowy ma piękny złoty kolor. A smak, musicie sami spróbować.


Składniki:
  • ½ l wódki ( lub oczywiście wielokrotność )
  • 20 ziaren jałowca ( dostępny w sklepach )
  • ½ łyżeczki cukru



Wykonanie:

Ziarna jałowca lekko rozgniatamy. Dodajemy do alkoholu razem z cukrem. Wstrząsamy. Pozostawiamy na dwa tygodnie. Od czasu do czasu zaglądamy ( nie tylko z ciekawości ), wzruszamy. Po tym czasie całość przelewamy przez filtr do kawy ( papierowy ) aby pozbyć się kawałków owoców jałowca. I degustujemy z tonicem, vermouthem, cytryną i lodem. SMACZNEGO lecz z umiarem.

5 komentarze:

Unknown pisze...

Zrobie z wlasnych jalowcow bo mam ich duzo i moge odstapic sadzonki.

insearchofparadise pisze...

Muszę spróbować !
Zapraszam do siebie na blogga ;)

Unknown pisze...

Dzien dobry
na te sadzonki chetnie chcialabym sie zapisac

Kaytek pisze...

Ja tez bym się zapisał o sadzonki Plis

Anonimowy pisze...

Zrobiłem...znakomite

Prześlij komentarz