Recent Posts

wtorek, 8 września 2015

Amerykańska sałatka z pomidorów – tylko dla pełnoletnich

Na ten przepis natknęłam w jednej z licznych książek kucharskich jakie posiadam. A, że sezon na pomidory w pełni więc nie zastanawiałam i przepis wykorzystałam. Sałatka jest z whisky i dlatego jest dla pełnoletnich. Muszę przyznać, że ma bardzo charakterystyczny smak. Sami musicie spróbować.


Składniki:
  • 6 dużych dosyć twardych pomidorów
  • 1 wielki dojrzały pomidor
  • 1 nieduża cebula
  • Kilka listków świeżej bazylii lub ½ łyżeczki suszonej

Sos:
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • Sól
  • Pieprz


Dodatkowo
  • 50 ml whisky


Wykonanie:
Twarde pomidory kroimy w plasterki i układamy w głębokim półmisku. Na pomidory układamy cebulę pokrojoną w cienkie plasterki. Dojrzałego pomidora obieramy ze skóry ( parzymy ), kawałki umieszczamy w mikserze i dodajemy oliwę, sok z cytryny. Doprawiamy solą i pieprzem. Miksujemy aż uzyskamy jednolity sos. Całość wylewamy na pomidory. Wierzch posypujemy bazylią. Wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę. Tuż przed podaniem sałatkę polewamy whisky. SMACZNEGO.

4 komentarze:

Unknown pisze...

Ojacie, ale pomysł z tą whisky. Bardzo ciekawe! Muszę spróbować! :)

ewa pisze...

oooo tego jeszcze nie próbowałam,ciekawa jestem jak smakuje

Smaki Ewy pisze...

Też byłam zaskoczona. Smak jest bardzo oryginalny. Warto spróbować, chociaż raz. Pozdrawiam.

mopswkuchni pisze...

Ciekawa. Zapraszam do dodania przepisu do akcji Warzywa psiankowate 2015 :) Jutro już ostatni dzień.

Prześlij komentarz