Recent Posts

piątek, 7 kwietnia 2017

Szczupak w szpinaku i śmietanie

No i ponownie mamy piąteczek i jak mogłoby być inaczej oczywiście rybka. Kupiłam bardzo ładny kawałek ryby. Oczy mi się śmiały. Jak wiadomo rybka jest smaczna i zdrowa. Szczupak jest dosyć suchą, zwartą rybą, więc warto zrobić go z sosem. Ja proponuję szpinak. Było pysznie, no właśnie było…



Składniki:
  • Szczupak (ja miałam fileta około 800 gram)
  • Szpinak mrożony 300 gram
  • Śmietana 18% 100 ml
  • Śmietana 30 % 50 ml
  • Masło klarowane
  • 1 mała cebula
  • 1-2 ząbki czosnku
  • Olej
  • Mąka
  • Vegeta
  • Sól
  • Sok z cytryny






Wykonanie:

Oczyszczonego szczupaka kroimy na kawałki i przyprawiamy vegetą /ewentualnie solą. Pozostawiamy na kilkanaście minut. Szpinak rozmrażamy (świetnie do tego nadaje się mikrofalówka). Cebule drobno siekamy, czosnek przepuszczamy przez praskę. Rybę obtaczamy w mące i smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron (najpierw smażymy stroną ze skórą). Na drugą patelnię wykładamy niewielką ilość masła klarowanego. Szklimy cebulę wraz z czosnkiem. Następnie dodajemy szpinak. Przyprawiamy go vegetą i sokiem z cytryny. Chwilę razem przesmażamy. Na koniec dodajemy obie śmietany i mieszamy. Delikatnie zagotowujemy. Na szpinak wykładamy szczupaka – skórą do góry. Przykrywamy. Pozostawiamy na minimalnym ogniu (aby tylko leciutko mrugało) na chwilkę tak aby nie przypalić szpinaku. I gotowe. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz