Recent Posts

piątek, 25 listopada 2016

Maślany miętus

Czy znacie rybę – miętus? Dawno, dawno temu kiedyś ją jadłam (zapamiętałam nazwę) ale ni w ząb nie pamiętałam jak smakowała. Niedawno natknęłam się na miętusa w sklepie (hurtowni). Ryba wyglądała sympatycznie i zachęcająco. Postanowiłam kupić. Aby poznać lepiej smak tej ryby usmażyłam ją tylko na maśle z dodatkiem oleju. Ryba przepyszna. Jak będziecie mieli możliwość kupienia miętusa to warto. Szkoda tylko, że tak rzadko można go spotkać.


Składniki:
  • Miętus
  • Sól
  • mąka
  • Masło klarowane
  • Olej




Wykonanie:

Z ryby usuwamy łuski i oczyszczamy. Jeżeli mamy miętusa całego warto go przekroić na płat. Miętusa tylko solimy i obtaczamy w mące. Na patelnię wykładamy masło klarowane i dolewamy niewielką ilość oleju. Rybę smażymy na złoty kolor z obu stron. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz