Recent Posts

piątek, 29 kwietnia 2016

Pstrąg z wody - idealna prostota

Ryba w najprostszej postaci, bo ugotowana. Po raz pierwszy takiego pstrąga jadłam dzięki mojemu mężowi. Było to już sporo lat temu. Wcześniej jakoś nie wyobrażałam sobie, że można taką rybę po prostu ugotować. Myślałam, że będzie nie smaczne. Zdziwiłam się. Pstrąg w takiej postaci jest przepyszny. Koniecznie spróbujcie.


Składniki:
  • Pstrągi (dowolna ilość, jeden na „głowę”)
  • 2 spore marchewki
  • Kawałek korzenia selera
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • Pieprz ziarnisty
  • Sól
  • woda
  • cytryna





Wykonanie:

Do garnka wlewamy wodę, dodajemy obrane i umyte warzywa. Całość solimy i wrzucamy kilka ziarenek pieprzu. Gotujemy około 30 minut. W miedzy czasie z ryb usuwamy łuski i oczyszczamy (usuwamy skrzela i oczy). Myjemy. Ryby wkładamy do gotującego się wywaru. Gotujemy na wolnym ogniu przez około 15 minut. Po ugotowaniu delikatnie wyjmujemy rybę z wywaru i układamy na talerzu razem z warzywami. Dodatkowo umieszczamy obok ryby kawałek cytryny, którą możemy skropić rybę. SMACZNEGO.

2 komentarze:

Kinga pisze...

Smacznie wygląda! :)

Unknown pisze...

Czy wywar po gotowaniu pstrąga może być bazą na zupę,a jeśli,to jak to uczynić?

Prześlij komentarz