Recent Posts

czwartek, 16 listopada 2017

Śledzie po kociewsku

Śledzie to jedne z moich ulubionych ryb. Możne je przygotować na setki sposobów i zawsze będą pyszne. Dzisiaj przedstawiam je po kociewsku z wędzoną makrelą – nie pomyliłam się, są z makrelą i nie tylko ale to już sprawdźcie sami. Koniecznie spróbujcie.



Składniki: na dwie porcje
  • 3 filety śledziowe solone (ok. 200 g)
  • 8 g suszonych grzybów leśnych
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1 ogórek kiszony
  • 50 g wędzonej makreli (obranej)
  • ¼ cebuli
  • Sól
  • Pieprz




Wykonanie:

Grzyby namaczamy w gorącej wodzie a następnie w tej samej wodzie je gotujemy (lekko solimy wodę). Śledzie również namaczamy ale w zimnej wodzie na około 30 – 40 minut, zależnie od tego jak bardzo są słone. Po ugotowaniu grzyby odsączamy i drobno kroimy. Podobnie kroimy ogórka i cebulę. Makrelę rozdrabniamy widelcem. Wszystko razem łączymy, dodajemy koncentrat pomidorowy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Przygotowanym farszem smarujemy śledzie, zwijamy jak rolmopsy i spinamy wykałaczką (śledzie można przeciąć aby uzyskać wielkość na raz, ja tak zrobiłam). Odstawiamy do lodówki aby smaki się przegryzły a potem już tylko SMACZNEGO.


Wartość kaloryczna 1 porcji: ok 200 kcal

6 komentarze:

posmakujto! pisze...

Ciekawe połączenie śledzi z grzybami, muszę wypróbować :)

Smaki Ewy pisze...

Witaj, ja je jadłam dzisiaj. Są przepyszne. Z czystym sumieniem polecam. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Dzisiaj je zrobilam.jutro spróbujemy

Unknown pisze...

Blee

Unknown pisze...

Jadłam je są pyszne

Unknown pisze...

Są przepychoty

Prześlij komentarz