Recent Posts

czwartek, 27 września 2018

Zapiekane warzywa z makaronem w sosie serowo – czosnkowym

Dawno już nie publikowałam zapiekanek, przynajmniej tak mi się wydaje. Na dzisiejszą kolację proponuję zapiekankę z cukinii, brokułu, pomidorów i makaronu w pysznym sosie. Dla mnie bomba. Myślę, że częściej będę do niej wracała. Mam nadzieję, że Was też skuszę.



Składniki:
  • 100 g makaronu (przed ugotowaniem)
  • 1 brokuł
  • 2 młode cukinie
  • 250 ml mleka
  • 2 jajka
  • 2 pomidory
  • ½ opakowania fety (ok. 135g)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • Olej do posmarowania formy
  • Sól
  • Ser mozzarella






Wykonanie:

Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente, podobnie jak różyczki brokułu. Cukinię kroimy w plastry i parzymy je aby stały się elastyczne. Do naczynia miksującego wlewamy mleko. Dodajemy jajka, przeciśnięty przez praskę czosnek i ser feta. Miksujemy. Możemy doprawić opcjonalnie solą. Formę do zapiekania smarujemy olejem. Wykładamy plastry cukinii, dalej makaron, plasterki pomidorów i brokuł. Całość zalewamy przegotowanym sosem. Zapiekamy w temperaturze 180 C przez niecałą godzinę. Pod koniec pieczenia na brokuł układamy ser mozzarella i pieczemy aż się rozpuści. Podajemy gdy się ostudzi. SMACZNEGO.

2 komentarze:

Teresa.mojewyroby pisze...

Fakt ja też takiej warzywnej dawno nie robilam

Smaki Ewy pisze...

Witaj, często zapomina się też o tym co smaczne. Bardzo mi smakowała. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Prześlij komentarz