Recent Posts

poniedziałek, 24 września 2018

Ketchup

Świetny sposób na zagospodarowanie pomidorów drugiego gatunku, popękanych, przejrzałych. Moje właśnie takie były. Do słoików nadawały się idealnie. Polecam.



Składniki:
  • Pomidory dowolna ilość (ja miałam około 4 kg)
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • Oregano
  • Sól
  • Pieprz cayenne
  • Cukier
  • Ocet spirytusowy
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej






Wykonanie:

Pomidory parzymy we wrzątku i obieramy ze skóry. Kroimy na kawałki. Do garnka z pomidorami dodajemy pokrojoną cebulę, czosnek, sól i oregano. Gotujemy do miękkości. Następnie całość miksujemy i przecieramy przez sito aby pozbyć się ewentualnych nasionek. Doprawiamy do smaku solą, cukrem, octem i pieprzem cayenne.  W niewielkiej ilości wody rozprowadzamy mąkę i dodajemy do ketchupu. Gotujemy tak długo aż uzyskamy odpowiednią gęstość. Przez cały czas mieszamy. Umieszczamy w słoikach i pasteryzujemy około 20 minut. Po wystudzeniu ketchup jest gotowy. SMACZNEGO.

2 komentarze:

Teresa.mojewyroby pisze...

Ja mam taki podobny przepis od mamy

Smaki Ewy pisze...

Witaj, a ja musiałam wczoraj sama wymyślić, bo szkoda było mi pomidorów :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam

Prześlij komentarz