Recent Posts

wtorek, 23 sierpnia 2016

Udka kurczaka w czerwonym winie

Jak to często bywa (u mnie), chciałam coś zmienić w typowym daniu. I tak nadarzyła się okazja. Od kilku dni stało otwarte czerwone wino (półwytrawne). Jakoś nie znalazło amatorów (było dosyć ciężki, pełne garbników, nie przepadam za takim). Natomiast idealnie nadawało się do wykorzystania w kuchni. I tak powstało prezentowane danie. Wyszło lepiej niż myślałam. A sos po prostu - niebo.


Składniki:
  • Udka z kurczaka (ta grubsza część, ja miałam 7 dużych)
  • Czerwony knorr do mięs
  • Sól
  • Czosnek granulowany
  • 2 cebule
  • Wino czerwone półwytrawne




Wykonanie:

Kurczaka przyprawiamy czerwonym knorrem do mięs, solą i granulowanym czosnkiem. Cebule obieramy i kroimy w ósemki. Cebulą przekładamy kurczaka. Całość pozostawiamy do zamarynowania na godzinę albo dłużej. Po upływie tego czasu pieczemy w piekarniku w temperaturze 190 o C przez 1 godz – 1 kg. Następnie do kurczaka dodajemy sporą szklankę wina. I pieczemy dalej około 30 -40 minut. Przez cały czas pieczemy bez przykrycia. Po upieczeniu, wyjmujemy kurczaka. Oddzielnie zlewamy powstały sos z cebulą i miksujemy. Sos przelewamy do sosjerki i podajemy razem z kurczakiem. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz