Recent Posts

wtorek, 2 sierpnia 2016

Ogórki w zalewie z miodem

Kilka dni temu dostałam przepis i słoik ogórków (do spróbowania) w zalewie z miodem. Ogórki były przepyszne. Oczywiście pozbierałam ogórki i zabrałam się do pracy. Jeżeli ktoś jeszcze takich nie jadł to musi uwierzyć, że bardzo smaczne a jeżeli ktoś ich jeszcze nie robił to ma jeszcze szansę. Polecam.



Składniki:
  • Ogórki średniej wielkości
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • gorczyca
  • marchew



Zalewa:
  • 250 ml wody
  • 250 ml cukru
  • 250 ml octu 10%
  • 1 spora łyżka miodu
  • 1 łyżka soli



Wykonanie:

Z podanych składników gotujemy zalewę. Do każdego słoika wkładamy kilka plasterków bądź kostek marchewek, niecałą łyżeczkę gorczycy, 2 ziarenka ziela angielskiego, kawałek liścia laurowego i oczywiście ogórki. Jeżeli ogórki są małe kroimy na połowę a jeżeli są większe na więcej kawałków. Całość zalewamy przygotowaną zalewą i pasteryzujemy około 15 minut (garnek wykładamy szmatką, wlewamy wodę do wysokości około 2 cm od zakrętki i gotujemy przez podany czas). SMACZNEGO.

2 komentarze:

Domowe przetwory pisze...

Tradycyjne ogórki już dawno mi się znudziły i teraz szukam czegoś nowego. Robiłam już ogórki z chilli, w zalewie curry i w musztardzie, ale z miodem jeszcze nie próbowałam. Z chęcią skorzystam z przepisu, będą jak znalazł na zimę : ) Pozdrawiam

Smaki Ewy pisze...

Witaj, te ogórki są bardzo smaczne. Podobnie jak Ty w curry i w musztardzie też robiłam, więc czas na miód. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Prześlij komentarz