Recent Posts

środa, 27 lipca 2016

Ogórki korniszony / konserwowe

Jak u Was sezon ogórkowy? Wczoraj zakończyłam ogórki kiszone (zaplanowane i wykonane). Rozpoczęłam robienie korniszonów. Będą powstawały sukcesywnie, tak jak będą dojrzewały w ogródku. Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem. Wykorzystuję go od lat. Dla domowników są to najlepsze ogórki korniszony na świecie (i z tego się cieszę najbardziej). Przepis dopracowywałam przez lata. Miarką płynu stała się sosjerka (tak też zapisałam w zeszycie). W końcu zmierzyłam pojemność sosjerki (stałaby się tragedia gdyby się potłukła), zaokrągliłam. Dzisiaj przedstawiam przepis przeliczony na mililitry.


Składniki:
  • ogórki
  • Cebula
  • Czosnek
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • Pieprz w ziarenkach
  • koper
  • Gorczyca
  • Chrzan korzeń



Zalewa:
  • 1300 ml wody
  • 330 ml octu spirytusowego 10%
  • 1 łyżka soli
  • 7 łyżek cukru



Wykonanie:

Z podanych składników gotujemy zalewę. Do każdego słoika wkładamy: słupek chrzanu (ilość jak 4 -5 zapałek razem), ząbek czosnku, ½ łyżeczki gorczycy, 3 ziarenka ziela angielskiego, 2 ziarenka pieprzu, 1 liść laurowy, kawałek cebuli oraz niewielką kopru (taki do kiszenia). Na koniec najważniejsze – ogórki. Układamy je ściśle w słoiku. Zalewamy przygotowaną zalewą. Zamykamy. Pasteryzujemy przez 15 -20 minut (dno garnka wykładamy ściereczką, wlewamy wodę. Ustawiamy słoiki, woda kończy się około 2 cm przed zakrętką. Gotujemy przez podany czas). Wyjmujemy z wody i odstawiamy aby słoiki się wystudziły i zamknęły. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz