Recent Posts

środa, 27 listopada 2019

Spaghetti carbonara

Niedawno miałam przyjemność spędzić trochę czasu w Mediolanie i na Sycylii. Bardzo odpowiadają mi włoskie smaki. Jedzenie jest tu przepyszne (może dzięki prostocie). Pasty (makarony) są tutaj idealne. Dzisiaj przedstawiam moją wersję spaghetti carbonara, może znajdziecie w tym daniu trochę włoskich smaków.



Składniki:
  • Makaron typu spaghetti lub gniazda wstążki
  • 150 g boczku wędzonego
  • 2-3 jajka
  • 40 g sera typu parmezan,  grana padano lub pecorino  (ja użyłam grana padano, przywiozłam z Włoch. Można je pomieszać)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • Natka pietruszki
  • Sól
  • Pieprz czarny







Wykonanie:

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Jajka parzymy. Wbijamy do miseczki, solimy i roztrzepujemy. Ser ścieramy na tarce. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni. Po chwili dodajemy przepuszczony przez praskę czosnek i drobno posiekaną natkę pietruszki. Chwilkę razem przesmażamy (bardzo krótko). Na patelnię dokładamy ugotowany makaron (nadal trzymamy na małym grzaniu). Mieszamy. Zdejmujemy z grzania. Doprawiamy pieprzem i dodajemy część startego sera (połowę). Na koniec wlewamy jajka. Cały czas mieszamy. Jajka powinny utworzyć aksamitny sos, a nie ściąć się jak jajecznica. Spaghetti wykładamy na talerze i posypujemy pozostałym serem. SMACZNEGO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz