Recent Posts

czwartek, 8 lutego 2018

Gołąbki z kapusty włoskiej z kaszą jaglaną

Muszę się przyznać, że nie robiłam nigdy gołąbków z kaszą jaglaną i jak dobrze pamiętam do gołąbków nie wykorzystywałam kapusty włoskiej. Kapusta włoska jest specyficzna w smaku a to jakoś mi nie pasowało. Jakże byłam pozytywnie zaskoczona z wyników mojego gotowania. Koniecznie spróbujcie. Mnie bardzo smakowało.



Składniki:
  • 1 mała główka kapusty włoskiej
  • 500 mięsa mielonego z indyka
  • Garść suszonych grzybów
  • ¼ czerwonej papryki
  • ¼ zielonej papryki
  • 1 cebula
  • Łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 50 g kaszy jaglanej (waga przed ugotowaniem)
  • Sól
  • Pieprz
  • ½ puszki krojonych pomidorów
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka almette śmietankowe
  • Łyżeczka oleju
  • bulion






Wykonanie:

Grzyby namaczamy w gorącej wodzie aż zmiękną. Kapustę parzymy aby oddzielić liście i aby były elastyczne. Kaszę jaglaną gotujemy w osolonej wodzie przez 20 minut. Odsączamy. Cebulę drobno kroimy i przesmażamy na patelni. Do miski wykładamy mięso mielone, przestudzoną kaszę, drobno pokrojone grzyby, cebulę, posiekane papryki i natkę pietruszki. Doprawiamy solą i pieprzem. Wyrabiamy na jednolitą masę. Farsz układamy na liściach kapusty i zwijamy. Układamy w naczyniu do zapiekania. Do garnka wlewamy bulion, wodę z moczenia grzybów, pomidory z puszki,  koncentrat pomidorowy i almette. Doprawiamy solą i pieprzem. Przygotowanym sosem podlewamy gołąbki. Zapiekamy w piekarniku w temperaturze 180 – 190 oC przez około półtorej godziny. SMACZNEGO.

2 komentarze:

zdrowo i aktywnie pisze...

Wygląda smakowicie :)

Smaki Ewy pisze...

Witaj, mnie pozytywnie zaskoczył smak, bo muszę się przyznać, że nie byłam miłośnikiem włoskiej kapusty. Jest jeszcze jeden dodatkowy plus, robi się je znacznie szybciej. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

Prześlij komentarz