Recent Posts

czwartek, 25 lutego 2016

Jesiotr zapiekany w pomidorach

Jesiotr zapiekany w pomidorach
Od wielu lat chciałam spróbować jesiotra. Fascynowała mnie ta ryba. Nie tak dawno jadłam jesiotra w jednej z restauracji łódzkiej. Trudno mi było po podanej ilości dokładnie określić i ocenić rybę. W końcu nadarzyła się okazja. Kupiłam świeże filety jesiotra. Zrobiłam go po swojemu (jak zwykle), w pomidorach. Wyszło smacznie. A ryba… ciekawa. Trochę jak karp ale znacznie bardziej delikatny i nie ma posmaku mułu, co niekiedy zdarza się przy karpiu. Jeżeli kiedyś natraficie na jesiotra jest warty spróbowania.


Składniki:
  • Filety z jesiotra
  • Sól
  • Pęczek natki pietruszki
  • Czosnek w kostce do rozkruszania (lub granulowany)
  • Pomidory z puszki krojone
  • Oliwa
  • pieprz




Wykonanie:

Rybę myjemy, osuszamy i przyprawiamy solą. Pozostawiamy do zamarynowania na około 30 minut. Do naczynia do zapiekania wlewamy łyżkę oliwy i rozsmarowujemy po całości. Układamy rybę, dodajemy pomidory, posypujemy siekaną natką pietruszki. Przyprawiamy rozkruszoną kostką czosnku oraz pieprzem (lub czosnkiem granulowanym z niewielką ilością soli). Przykrywamy folią aluminiową. W folii robimy kilka dziurek (aby nadmiar pary się wydobywał). Zapiekamy w piekarniku w temp. 180 o C przez około 30 - 40 (czas uzależniony od ilości ryby). SMACZNEGO.

1 komentarze:

Adrian Moczyński pisze...

Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

Prześlij komentarz